zrovna nachází, přepínat z jednoho kulturního chování do druhého. Jazyk jako nástroj integrace Mateřský jazyk pomáhá identifikovat Letná příslušnost jedince k určité kultuře. Je obvyklé, že lidé stejného mateřského jazyka, žijící v cizím prostředí, projevují pocity sounáležitosti, protože jejich mateřský jazyk je pro ně významný z hlediska kolektivní i individuální identity. Uvědomění si jazykové Letnou anglickým školkám identity úzce souvisí s pocitem etnické či národní identity. J. Průcha píše Vědecké studie vypovídají, že ve světě existuje pět až Malostranská šest tisíc jazyků. Ty se samozřejmě výrazně odlišují počtem lidí, kteří určitý jazyk používají. Na základě toho je možné konstatovat, že ve světě žije zhruba obdobný počet etnik. Jazyk je v podstatě jev mentální povahy, existuje ve vědomí lidí, a tudíž má důležité psychologické aspekty s. Andrea Králíková ve své práci zmiňuje různé postoje migrantů k jejich mateřskému jazyku. Zdůrazňuje, že emoce a myšlenky pochází z jejich mateřského jazyka, který je zároveň pojítkem s jejich zemí. Dále se věnuje různým postojům hostitelských zemí k mateřskému jazyku migrantů. Uvádí příklad menšiny, u které byl její mateřský jazyk potlačen. anglickou školku Letné Většinový jazyk se učili od svých rodičů, kteří jej dobře neovládali, protože většinová společnost se jich stranila, anebo komunikovali jen se slabšími sociálními vrstvami, často hovořícími slangem, takže se nesetkali se spisovným jazykem např. Romové v České
republice. Bilingvní dítě Pojem bilingvní mluvčí jsme upřesnili v kapitole Za bilingvní dítě můžeme považovat dítě, které žije v dvojjazyčném prostředí a má zkušenost se dvěma jazyky ve svém každodenním životě. Další rozdělení bilingvních dětí podle typu Hradčanská bilingvní výchovy jsme uvedli v kapitole V dalších kapitolách se budeme věnovat specifikům vývoje bilingvního dítěte jazykovým i sociologickým a specifikům vzdělávání dětí bilingvních a dětí s odlišným mateřským jazykem, než je český jazyk. K čemu děti soukromými školkami Prahou 7 Letnou