pomáhá představivost, v tomto období se zvláště rozvíjí dětská fantazie a intuitivní uvažování, které ještě není řízeno logikou. Předškolní věk můžeme chápat jako přípravu na život ve společnosti. Dochází k tzv. přesahu rodiny, socializace dítěte probíhá i mimo anglická školka Prahou 1 rámec rodiny a blízkých. Přestože nejvýznamnějším faktorem ovlivňujícím jeho vývoj a poskytujícím potřeby bezpečí, lásky a jistoty Staroměstská je i nadále rodina, velkou úlohu ve vývoji dítěte hraje mateřská škola a styk s vrstevníky. Vstupem do mateřské školy se dítě setkává s novým prostředím, osvojuje si nové pravidla a také role, učí se novým dovednostem a rozvíjí jednotlivě své složky vývoje. Každá mateřská škola se snaží vytvořit pro dítě co nejvíce podnětné prostředí a přizpůsobit jej individuálním potřebám dítěte, tak aby se mohly rozvíjet všechny složky osobnosti a dítě bylo připraveno pro vstup do základní školy. Některé mateřské školy, převážně tedy ty soukromé, se snaží nabídnout rodičům v dnešní době něco navíc, např. sportovní kroužky, hru na hudební nástroj nebo výuku jazyků. Malostranská V této práci se zabývám osvojováním si anglického jazyka v mateřské škole, proto níže rozpracovávám právě ty oblasti vývoje anglické školky Praha 1 předškolního dítěte, které považuji za důležité pro učení se cizímu jazyku. VÝVOJ POZNÁVACÍCH PROCESŮ Předškolní věk je charakteristický diferenciací ve vztahu ke světu, dítě je se zaměřuje na nejbližší prostředí a pravidla, která v něm platí. V tomto
období se inteligence dítěte dostává z úrovně předpojmového symbolického myšlení na vyšší úroveň názorného intuitivního myšlení. Myšlení se řídí názorným poznáním, tzn. dítě při myšlení vychází ze zrakového poznání. Dítě uvažuje v celostních pojmech, Národní třída rozumí souvislostem a vztahům na různé úrovni, avšak ještě nerespektuje zákony logiky. Jako příklad nám poslouží pokus s hlínou. Můstek Dítěti jsou dány dvě stejně velké koule hlíny s tím, že je požádáno z jedné uválet hada a ze druhé placatý koláč. Pokud se jej pak zeptáme na to, kolik hlíny je v jednotlivých výtvorech, bude tvrdit, že je jí více ve válečku, protože je delší. Zde vidíme, že předškolní dítě se zaměří při usuzování pouze na jeden rozměr a ignoruje současné změny v jiné dimenzi Langmaier, Krejčířová, Dalších chyb v nazírání na svět, kterých se předškolní dítě dopouští, shrnula Vágnerová do čtyř charakteristik. Jedná se o anglických školek Prahy 1 egocentrismus dítě se cítí být stále středem pozornosti, chybí představa o možné pluralitě názorů, často zkresluje úsudky na základě vlastního postoje, např. tříleté dítě si zakrývá ručičkama obličej, protože si myslí, že jej pak nikdo neuvidí, centraci tendence k jazykovými školami u Prahy 1

MŠ Duhovka – Praha 1
Lada
Florentinum
Salomon Family Preschool
Smiling Baby School
Opalinka Bubeneč
Jesle a školka Duhovka - Praha 6
OrangeryPark
Maxíkova jazyková školka a jesle Karlín
Mateřská škola EduArt Vinohrady
BASIS Prague Preschool
Foxíkova školka Břevnov
Dráčkova jazyková mateřská škola Beachclub Strahov
Indigo Kids
JDEMPOHYBEM
Rodinná školka Letnička
Cool Little School
Riverside School
Dětská skupina Little Heroes Smíchov
Vyšehrad Monsters