praha-8
přibližně stejná, děti mezi rokem mluví nejvíce o lidech máma, táta, mimi, zvířatech kočička, pejsek, ptáček, vozidlech auto, kolo, hračkách balón, pana, domeček, jídle čaj, mléko, koko, částech těla oko, pusa, nos, ucho a o věcech doma dveře, stůl, postel. V jednom anglickým školkám Prahou 8 roce má dítě přibližně slovní zásobu slov, ve věku šesti let už je to přibližně tisíc slov. Aby dosáhlo tohoto neuvěřitelného růstu, musí se dítě učit rychlostí přibližně deset slov denně Atkinson, U jednotlivých dětí roste individuální slovní zásoba anglické školky Praha 8 nerovnoměrně a odlišně. Záleží především na stupni rozvoje poznávacích procesů dítěte, ale také na síle podnětů a pozitivní stimulace jeho okolí. Vývoj gramatické složky morfologicko syntaktické roviny Každý konkrétní jazyk má svá pravidla, která určují strukturu a způsob jeho užívání. Smysl sdělení je pak dán na základě významu slov a jejich vzájemným uspořádáním. Jednotlivé slova dávají dohromady věty, které jsou základní gramatickou jednotkou. Gramatika věty formuje na základě pevně stanovených pravidel. První Vychovatelna čtyři roky života dítěte jsou citlivým obdobím pro osvojení gramatiky. Díky užití gramaticky správných výrazů se dítě lépe a Bulovka efektivněji dorozumí s okolím, znalost gramatických pravidel vede k větší variabilitě verbálního vyjádření Vágnerová Vývoj aktivní řeči zahrnující zvládání sémantických i gramatických pravidel prochází několika fázemi. Dítě kolem prvního roku začíná používat
tzv. holofráze, jednoslovné věty. Slova vznikají opakováním slabik a jsou nesklonná. např. ham, haf Projevy takto izolovaných slov trvají Ládví zhruba do až let, kdy skrze kumulaci holofrází přechází do období dvojslovních vět. např. koko není, ještě ham. V době od roku se anglické školce Praze 8 objevují tzv. telegrafické věty. Děti se vyjadřují zjednodušeně, vynechávají slova, která nejsou nezbytná. Používá především Vltavská podstatná jména, slovesa a adjektiva např. velký pes, mimi hajá Vágnerová Klenková Lechta Mezi a Rokem si děti osvojují základy gramatiky, jde o období úplných vět. Pro děti je stále důležitější obsah než forma sdělení, a tak i verbální projevy jsou často agramatické. V polovině třetího roku začínají děti používat množné číslo, časovat a skloňovat. Později pak mají tendenci přehnaně dodržovat Praze 8 anglických školek gramatická pravidla. Např. umí například skloňovat, ale skloňování použijí pro nesprávný rod, pohádka o pejskovi a kočičkovi, lodí jsem jel po mořovi, s rodiči chodím do kostelu Strašílková Ve třech letech začínají děti používat souvětí, umí použít i spojky