výhradně anglicky. Každé dítě přicházející do mateřské školy poprvé, potřebuje určitý čas k adaptaci. Zvyká si na nové Petřín prostředí, na nepřítomnost rodičů, seznamuje se s celkovým děním ve školce a potkává nové kamarády. Dětem ulehčí přivykání anglickou školkou Malé Strany především každodenní opakující se rutina a pravidla, které jsou neměnné a dítě se na ně může spolehnout, cítí se bezpečněji. U anglické školky Malá Strana dětí, které se ve školce setkají s cizím jazykem, to platí dvojnásob. Pokud učitel používá ty samá slovíčka a fráze v pravidelně se opakujících situacích, např. při přivítání, obědě, rozloučení dítě si je postupně začne s danou situací spojovat a později je i v téže situaci používat. Učitel by měl být proto v dodržování pravidel velmi pečlivý. Princip výuky angličtiny v anglické mateřské škole je založen na maximální přirozenosti situací. Jelikož je celkový program školy v angličtině a i pedagogové mluví na děti anglicky, Malostranská setkávají se děti s angličtinou při každodenních aktivitách a při interakci s učiteli. Nejpřirozenější ze všech situací je pro předškolní děti hra. Vzhledem k vývojovým možnostem a předpokladům předškolního dítěte je nejvhodnější formou integrovaná výuka hrou, činnostmi a prožitkem. To znamená, že s angličtinou pedagog běžně pracuje v celodenním vzdělávacím programu, propojuje ji s různými vzdělávacími i režimovými činnostmi, s aktivní zábavou a hrou.Průvodce metodikou výuky angličtiny v mateřské škole, str, Hra
má v předškolním věku nezastupitelnou roli a je hlavním zdrojem poznávání a uspokojování potřeb dítěte. Díky hře děti dokáží Staroměstská proniknout do zákonitostí základní gramatiky a osvojit si spousty slovíček bez velké námahy a často i nevědomky. Je tedy důležité dětem Hradčanská nabídnout pestrou škálu her, Např. pohybových, rytmických, dramatických, výtvarných, smyslových při kterých si děti osvojují jazyk malostranskou pražskou plavali kojence