břišní stěnou matky Lechta, V., První mezilidský kontakt mezi matkou a dítětem pozorujeme kolem druhého až třetího měsíce, kdy se na anglickým školkám Modleticemi tváři dítěte objevuje úsměv. Dítě tak reaguje na známou tvář. Postupně se kojenec začíná zajímat o předměty. Vývojem motoriky má možnost poznávat věci v okolí, dotýkat se jich apod. Zvyšující se pohyblivost dítěti umožňuje uchopovat hračky, zdokonaluje se tak vizuomotorická koordinace Bednářová, J., Šmardová, V., Dítě kolem prvního roku dokáže zrakem vnímat lidi, zvířata a předměty. Obrázky, které zastupují konkrétní předměty, dítě vnímá až kolem dvou let. V předškolním věku dítě dokáže postupně rozeznávat Herink jednotlivé tvary Bednářová, J., Šmardová, V., V. Lechta shrnuje význam zraku po vývoj dětské řeči do dvou oblastí V první zrakové podněty aktivují dítě k vokalizaci, ke žvatlání a později k řečovým projevům. Již malé dítě při spatření hračky či známé osoby Osnice automaticky reaguje hlasem. Bylo zjištěno, že první slova dítěte jsou spojena právě se zrakovými vjemy. Nejprve si dítě spojuje slovo s předmětem, tedy jeho zrakovým obrazem, poté si dokáže představit předmět prostřednictvím slova. Ve druhé oblasti hraje při osvojování anglickými školkami Modleticím si artikulace také významnou roli zraková percepce. Dítě tak dokáže odezírat pohyby mluvidel. Také proto se u dítěte nejprve vyvíjí obouretné hlásky, které se dají nejsnáze odezírat. Dítě se také díky zraku učí neverbální komunikaci. Napodobuje mimické pohyby, které
vidí u nejbližších osob. Schopnost odezírat se rozvíjí v mezi šestým a osmým měsícem dítěte Lechta, V., Psychomotorický vývoj Voděrádky Psychomotorickým vývojem rozumíme vzájemnou vazbu vývoje psychického a tělesného Půstová, Z., s. M. Szábová píše, že motorické projevy, které jsou výrazem psychické činnosti, jsou bezprostředním výsledkem nervové činnosti a jsou začleněny do celkového rámce osobnosti. Je třeba říci, že vývoj člověka probíhá po celý život a je u každého člověka jedinečný. Každý má své individuální anglické školky Modletice tempo. Některá období tak u něj mohou probíhat rychleji, jiná pomaleji. Vztah řeči a motoriky je úzký. M. Sovák o lidské řeči píše, že jde o schopnost pohybového výkonu, o souvztažnost s psychikou, o funkci sociální a interindividuálně sdělovací, přičemž se řeč v anglické školky Modletice kterékoliv výrazové formě výrazové, pohybové či písemné pokládá za projev člověka. Při mluvené řeči probíhá řada motorických procesů. Zapojují se mluvidla jako výkonné orgány řeči. Vývoj mluvidel začíná již v prenatálním období. Jak zmiňuje V. Lechta již v Kocanda měsíci plod vyšpuluje rty a provádí expirační pohyby. V měsíci plod umí škytat a cucat palec. V prvních letech života nastává prudký rozvoj motoriky. Kolem šestého měsíce začíná dítě sedět. Mluvidla se tak dostávají do vertikální polohy a dítě je tak může snáze používat jazyk již neklesá vlastní vahou dozadu, jak je tomu v poloze naznak. Pojítkem mezi motorikou a řečí je v tomto období rytmus. půjčit dodávka Prahou východ Modleticemi