dotazník. Tento dotazník byl sestaven pro rodiče z Valašského Meziříčí majících dítě v předškolním a školním věku. Dotazník se týkal rovněž předškolní výuky anglického jazyka. Jeho cílem bylo zjistit, jak velký význam rodiče přikládají výuce anglického jazyka u svých dětí předškolního věku, a jestli je tento význam v dnešní době větší než před devíti lety. Na základě výzkumu bylo Šárka zjištěno, že děti, které jsou nyní v předškolním věku, se učí anglicky více než před lety. V minulých letech se ve Valašském anglickou školku Dejvicím Meziříčí nevyučovalo žádnou metodou, zato nyní se děti mohou učit metodou Helen Doron Early English. Také z šetření vyplývá, že rodiče jsou v dnešní době s výukou předškolní angličtiny spíše spokojeni a oceňují lektorovyučitelovy kvality jako např. výborná Hanspaulka znalost jazyka, kladný přístup k dětem a pedagogické zkušenosti. Zjistila jsem, že rodiče si myslí, že díky předškolní výuce anglického jazyka děti budou mít náskok před dětmi, které předškolní výuku neabsolvují. Jako hlavní důvody, proč učit děti anglicky už v předškolním věku, uvádí velkou slovní zásobu, dobré základy ve výslovnosti a celkovou znalost jazyka. Tyto výhody jsou spojeny anglické školky Dejvice samozřejmě s kvalitou lektorů, která se neustále zlepšuje. Důvodem, proč se v dnešní době víc dětí předškolního věku učí anglicky než v letech minulých, může být skutečnost, že v minulých letech nebyla výuka předškolní angličtiny tak rozšířená, nebo že rodiče
považovali výuku na základní škole za dostatečnou, a proto nepřikládali předškolní výuce takový význam. Dalšími důvody, proč byl zájem o předškolní angličtinu v minulých letech nižší, může být skutečnost, že nebyly u nás známy světové metody výuky anglického jazyka, a že rodiče nevěděli o důležitosti proč začít s výukou co nejdříve. Nejdůležitější je ale skutečnost, že si jsou rodiče nyní vědomi důležitosti znalosti anglického jazyka a věnují svůj čas i peníze, aby své děti co nejlépe, díky znalosti jazyka, vybavili anglické školky Dejvice do života. Menší kapitolu v praktické části věnuji rozhovoru s lektory metod Go Kids English a Helen Doron Early English. Na základě těchto rozhovorů a načtené literatury uvádím prvky, které mají tyto metody společné a rozdílné. Myslím si, že tato práce může zaujmout všechny, především rodiče, kteří se zajímají o předškolní výuku angličtiny. Zájemci o tuto problematiku získají z této práce montessori školce Prahou 6 Dejvicemi