cítit pocit prohry. Scott, Ytreberg s. S tímto názorem se plně ztotožňuji, nejednou jsem zažila negativní reakci při obdarovávání pouze některých dětí. Spolupráce Spolupráce je v hodinách cizího jazyka také na místě. Nejlepším způsobem, jak děti naučíme spolupracovat, anglické školky Suchdol je pomocí utváření skupinek popřípadě dvojic, ve kterých budou plnit zadané úkoly. Předškolní věk má však v tomto směru také jistá specifika. V předškolním věku jsou děti nejraději sami a dělit se s ostatními jim často působí obtíže. Ve spolupráci zatím nenachází smysl. Schopnost spolupracovat je něco, co je musíme naučit a co bychom měli podporovat. Postupem doby se pro ně práce ve skupinkách stává zábavou. Některým jedincům majícím kolem sebe své kamarády poté skupinová práce dodává větší jistotu. Scott, Ytreberg s. Hodnocení Nyní několik slov o hodnocení, které není u dětí předškolního věku sice povinné, ale v každém případě velice užitečné. Pro Budovec učitele je přínosné zaznamenávat v průběhu výuky, jak se kterému dítěti daří. S hodnocením souvisí i následující kapitola zabývající se motivací dětí. Motivace Při vyučování malých dětí cizímu jazyku je na místě motivace, která je klíčem k úspěchu. V předškolním období by měla být konkrétní, krátkodobá a cíl relativně lehko dosažitelný, jinak motivační náboj lehce vymizí. Děti Suchdolu anglická školka motivujeme vnějšími podněty, jako je dekorace třídy, atraktivní pomůcky, pestré obrázky, lákavé hračky, zajímavé aktivity, atd V Výhledy
motivaci nám také pomáhá touha dětí tohoto věku po poznání a jejich zvědavost a potřeba neustálé aktivity. V důsledku velké emotivnosti, kterou se vyznačuje tento věk jsou vysoké nároky na pozitivní citovou motivaci. Děti je potřeba co nejvíce chválit a Podbaba povzbuzovat. Zaměřením se na pozitivní stránky dítěte uspokojujeme jeho základní potřeby, upevňujeme jeho sebevědomí a současně vytváříme pozitivní vztah k učení cizího jazyka. Lojová, s. Na internetové stránce www.englishonline.org se můžeme dočíst zajímavé anglickou školkou Suchdolem způsoby, jak dětem vyjádřit, že jsme nebo nejsme s jejich prací a chováním spokojeni. První možností, jak dětem dát najevo, jak hodnotíme jejich práci v průběhu vyučovací hodiny je následující Na tabuli vedle sebe nakreslíme dva obličeje jeden veselý, druhý smutný. V průběhu hodiny pod tyto obličeje umísťujeme kartičky s jmény v tomto případě lépe fotky nebo obrázky dětí, které učíme. anglických školkách Suchdola Pod usměvavý obličej připevníme obrázky těch, kdo při hodině spolupracují, pomáhají ostatním, uklízí, zkrátka ty, s jejichž prací Baba jsme spokojeni. Pod zamrčeným obličejem se naopak mohou objevit jména nebo fotky dětí, jež při hodině vyrušují a nespolupracují. Tím dá učitel jasný signál dotyčnému, že se mu nelíbí jeho přístup. Pokud však tento žák provede během hodiny minimálně dvě dobré věci je suchdolská pražská masáží