věcí na základě jejich barev, zvuku, polohy, atd Postupně se toto necílené pamatování mění v úmyslné a dítě si začíná pamatovat anglické školky Nebušice také věci, které na něj citově nepůsobí. Rozsah a také trvalost paměti se postupně zvětšuje a prodlužuje. Čačka, s. Fantazie Je všeobecně známo, že předškolní věk se vyznačuje velmi živou fantazií, která stále ještě zasahuje do myšlení. I proto mají děti tak rády pohádky, kde se vyskytují nadpozemské bytosti, které nikde jinde nepotkají. Fantazie v předškolním věku je bohatá, neohraničená a je v ní možné všechno. Projevuje se ve hrách i v pohádkách. V tomto věku mají děti často svého imaginárního přítele a nezřídka jim činí problémy rozpoznat, co je smyšlené a co realita. Tu dítě interpretuje tak, aby pro něj byla srozumitelná a přijatelná. Kombinuje tak Nebušicemi anglických školkách reálné vzpomínky s fantazií. Často se tedy setkáváme s formou nepravých lží, neboli kofabulací. Šikulová, s. Fantazie může výrazně napomáhat v učení se cizího jazyka. Při tomto procesu je potřeba přizpůsobit se osobnímu světu dětí. Měníme realitu podle jejich Jenerálka pravidel, používáme svět pohádek, různé masky, převleky, symbolické předměty a pomůcky. Hrajeme si a zapojujeme do vyučování jejich pohádkové hrdiny a postavičky, se kterými se identifikují. Vytváříme tak pohádkovou atmosféru, veselé situace, které vyvolávají Červený vrch pozitivní city, motivují děti a lehce se spojují s cizojazyčnými frázemi. Lojová, s., Myšlení Myšlení se u dítěte předškolního věku
výrazně rozvíjí. Dítě objevuje různé souvislosti a vztahy mezi věcmi. Zajímá se o jejich význam, původ, účel, atd Avšak stále zde platí skutečnost, že je potřeba dostatek smyslových údajů k tomu, aby dítě mohlo danou věc zpracovat. S tím je spojená konkrétnost a Petřiny názornost. Myšlení je egocentrické, kdy si dítě upravuje realitu tak, aby pro něj byla přijatelná a srozumitelná. Setkáváme se tak s termínem magičnost myšlení. Čačka, s Pozornost Všichni učitelé v mateřské škole jistě budou souhlasit s tím, že děti v tomto věku neudrží dlouho pozornost a nedokáží se dlouhou dobu koncentrovat na jednu věc. Z toho důvodu se musí neustále měnit aktivity. Pohybová anglickým školkám Nebušicím koordinace V tomto období se zlepšuje pohybová koordinace, propracovává se jemná motorika, s čímž jsou spojené pokroky v kresbě. Některé děti jsou již v tomto období schopné se podepsat či napsat základní čísla Navzdory daným charakteristikám, je důležité mít na paměti, že každý člověk je výjimečný a že se každý vyvíjí svým tempem a způsobem. Je velký rozdíl v tom, čeho jsou děti schopné ve Šárka čtyřech a naopak čeho v deseti letech. Nemůžeme, však u všech např. pětiletých dětí předpokládat, že zvládnou určité věci a anglické školky Nebušice devítileté děti zvládnou věci jiné. Každý je výjimečný a stejně tak je potřeba na každého nahlížet, případně brát v potaz jisté odlišnosti. Vývojové tempo může být u jednotlivých dětí výrazně rozdílné, přičemž ho není možné násilně urychlit, ale je nutné plavme kojencích Praha 6 Nebušice