je pro děti kontakt s osobami mluvícími danou řečí a každodenní rutina v běžných činnostech, při kterých se angličtina v mateřských školách používá. Nejdůležitějším a zároveň nejtěžším obdobím je adaptace dítěte na mateřskou školu. Stejně jako děti v anglické školky Nusle klasické mateřské škole si musí zvyknout na nové prostředí a nový režim a navíc od dětí v běžné mateřské škole také na nový jazyk. Proto je pro dítě v tomto období v mateřské škole důležitá, kromě osob mluvících cizím jazykem, také přítomnost osob, které Pražského povstání rozumí jeho mateřskému jazyku a je li to nutné, mohou dítě uklidnit jazykem, kterému rozumí. Z toho důvodu je dobré, aby v mateřské škole působili kromě rodilých mluvčích i česky mluvící pedagogové. Mimo tyto mimořádné situace by měli učitelé používat výhradně Pankrác angličtinu. Děti však musí mít možnost používat svůj mateřský jazyk. Je nemožné, aby v prvních dnech nebo týdnech mluvily jen anglicky. Je přirozené, že se mezi s sebou děti budou dorozumívat česky, protože potřebují s ostatními dětmi navázat přátelství a sdílet prožitky. Tím, že mohou používat svůj mateřský jazyk, se v nich vytvoří pocit bezpečí a jistoty. První fáze, kterou děti procházejí anglickou školku Nuslím při seznamování se s cizím jazykem, je tzv. období ticha silent period. To znamená, že děti pouze druhému jazyku naslouchají a připravují se na jeho přijetí. Učitel na dětí mluví cizím jazykem již od samého začátku, přesto že dítě slovům vůbec nerozumí. Používá
jednoduché a jasné věty, které jsou bezprostředně vázány k aktuální situaci. Při výuce cizího jazyka je velmi důležitá gestikulace a Zvonařka nonverbální komunikace. Dítě si postupně přiřadí určité fráze k patřičným činnostem a začne na ně reagovat. Např. tím, že provede kojenecké plavecké Praha 2 Nusle