stavění si s kostkami, navlékání větších korálků, zastrkávání jednoduchých tvarů do otvorů apod Dítě si rádo hraje také s vodou, anglické školky Chodov hlínou, pískem či plastelínou. S oblibou někoho nebo něco napodobuje př. krmí panenku, nakládá a vykládá auto atd., tzn. objevuje se symbolická hra jen jako např. krabice představuje domeček. V tomto věku převažuje hra paralelní, kdy dítě pouze sleduje, jak si hrají ostatní děti a připojí se k nim jen občas a jen na malou chvíli. Mezi třetím a čtvrtým rokem se dětem líbí hračky, které jezdí kočárek, tříkolka, vozík. Baví je dělat z písku bábovičky, stavět hrady a tunely, stavět z kostek, skládat jednoduchá puzzle, modelovat, Praha 11 malovat a kreslit. Oblíbené jsou hry vztahující se k běžným pracovním činnostem s hračkami, které imitují skutečné předměty na vaření, na doktora, ne učitelku, na prodavače Rovněž hry na někoho převlékání za princeznu, kouzelníka. V tomto věku si dítě již dokáže po kratší dobu pohrát i s ostatními dětmi. Mezi čtvrtým a pátým rokem dítě potřebuje více prostoru a pohybu. Rádo jezdí na tříkolce, na kole, šplhá po prolézačkách, běhá, skáče, hraje si s míčem. Zlepšuje se jeho manuální zručnost a čím dál více Litochleby vyhledává hry, při kterých si může hrát se svými kamarády hry pohybové, konstruktivní, námětové, převleky. Některé děti se v tomto věku již dokáží podílet na hrách s pravidly, se střídáním jako je např. pexeso nebo domino. Mezi pátým a šestým rokem si dítě už anglickým školkám Chodova
rádo hraje ve skupině s jinými dětmi a věnuje se kolektivním činnostem dělí se o hračky, střídá se, spolupracuje. Dokáže se již zapojit do jednoduchých společenských her jako je člověče, nezlob se. Vzhledem k předškolnímu věku nabývají na významu tzv. didaktické hry, které jsou nenásilným přechodem mezi spontánní hrou a činností úkolového typu Bednářová, Sociální a emoční vývoj V sociálním učení dítěte má největší význam nápodoba a následné upevnění určitého způsobu chování. Je důležité všímat si správného Chodovec chování, pojmenovat ho a ocenit. Pocit úspěšnosti posiluje dětskou sebeúctu a z ní vyplývající sebejistotu. Předškolní dítě akceptuje taková pravidla chování, jaká mu prezentují uznávané autority. Tato fáze morálního vývoje je nazývána heteronomní. Tzn., že dítě Roztyly ještě nemá vlastní názor a automaticky považuje za správné to, co určí dospělí. Způsob osvojování norem, interpretace jejich významů anglických školek Chodovem a jejich vliv na dětské chování závisí na úrovni poznávacích procesů. K dodržování norem je dítě motivováno systémem odměn a Chodov anglické školce trestů. Ke konci předškolního věku se objevuje schopnost dítěte pociťovat vinu za nežádoucí chování, což znamená, že dítě začíná masážní Praha 4 Chodov