mění se postava dítěte, v poznávacích procesech, v citovém i společenském vývoji. Dítě zvládá sebeobslužné činnosti, rozvíjí se hrubá a jemná motorika Kračmerová, Tělesný a pohybový vývoj V předškolním věku se mění tělesné proporce, celá postava se protahuje, ruce i nohy se prodlužují. Chlapci povyrostou a zvýší se také jejich hmotnost, zatímco dívky jsou menší a lehčí. Zda odpovídá tělesný Jižní Město vývoj věku, můžeme zjistit zhruba v šesti letech podle tzv. filipínské míry, pomocí které porovnáváme poměr délky paže k velikosti hlavy dítě by si mělo přes vzpřímenou hlavu dosáhnout na ušní lalůček. Pohyblivost a přesnost pohybů ovlivňuje rychlost při běhání, anglické školky Háje skákání, prolézání, hrách s míčem. Obratnost umožňuje předškolákovi naučit se samostatnosti např. při oblékání, hygieně, stolování, jednoduchých domácích pracích apod., ale také zapojovat se do společných činností s ostatními dětmi Bednářová, Říčan, Litochleby Kognitivní vývoj a vývoj myšlení Do kognitivního vývoje předškoláka můžeme zařadit složky jako je vnímání času, vnímání prostoru anglických školkách Hájích a prostorové představy, základní matematické představy, zrakové a sluchové vnímání a paměť. Předškolní dítě žije především přítomností a vnímání plynutí času je pro něj vymezeno událostmi, které ho obklopují, které se pravidelně střídají typické činnosti pro den, noc ráno, poledne, večer. V rozvoji vnímání prostoru hraje významnou roli pohyb, jež spolu se zrakem a hmatem umožní lépe odhadnout
vzdálenost a získat představu o velikosti objektů. Perspektivu se dítě učí vnímat až postupně. Základem pro utváření prostorových představ vzdálenosti, velikosti a pojmenování prostorových vztahů nahoře dole, vpředu vzadu, vpravo vlevo je senzomotorické vnímání. Předškolní dítě potřebuje rozvinout mnoho schopností, dovedností a získat potřebné vědomosti. Matematické schopnosti a dovednosti do anglické školky Háje určité míry závisejí na rozumových předpokladech. Můžeme říci, že matematika podporuje rozvoj myšlení. Jako předpoklad porozumění matematickým pojmům, symbolům a vztahům mezi nimi se nejdříve tvoří tzv. předčíselné představy. S dalším vývojem si dítě osvojuje Opatov pravidla, podle kterých předměty porovnává pojmy typu stejně, méně, více, třídí podle společných charakteristik barvy, vlastnosti,

Chytrá Sovička
Wonderland Háje
Little hand
Dětská skupina Progres Háje
MuŠka
Happy Hippos
Happy Point - Křeslička
MŠ GENIUS Smíchov
MŠ GENIUS Strašnice
Wonderland Hrnčíře
Sluníčková školka
Průhonická labuť
MŠ GENIUS Olivka
Wonderland Libuš
Foxíkova dětská skupina Krč
Pro Family Dubeč
Little Fox
Bead school
Školka Lada
Nestlingue