malesice-9
v mateřské škole. Graf č. Výskyt metody Soutěž Na první pohled je patrné, že metoda soutěže je v lekcích anglického jazyka v mateřské škole využívána podstatně častěji času lekce než metoda hry času lekce. Zajímavé je, že p. učitelky Barbora a Cecílie využívají, dle Malešicím anglickou školkou zjištěných výsledků, v rámci lekce buď metodu hry, nebo metodu soutěže. P. učitel Adam a p. učitelka Dáša naopak využívají obě dvě metody v každé lekci. Domnívám se, že učitelé raději využívají metody soutěže z toho důvodu, že děti jsou motivovány vidinou vítězství. Zajímavým faktem také je, že v rámci všech soutěží byly používány vybavovací pomůcky výskyt metody soutěže s použitím vybavovacích pomůcek viz č. Nejčastěji šlo o herní plán a figurky, o obrázky a pexeso. U metody soutěže jsem nezaznamenala žádnou anglické školky Malešice zvláštní pravidelnost v tom, kdy ji učitelé v průběhu lekce zařazují. Lekce jí mohou začínat, končit, stejně tak se může vyskytnout kdykoliv v jejím průběhu. Soutěž se v rámci mnou zkoumaných lekcí vyskytuje nejčastěji. Je tedy zjevné, že učitelé anglického jazyka v mateřských školách tuto metodu hojně využívají, z čehož můžeme usuzovat, že ji považují za vhodnou a efektivní. Slovní instruktáž Zborov Jako poslední jsem zkoumala metodu instruktáže, a to konkrétně slovní instruktáže. Řadila jsem sem veškeré instrukce a pokyny učitelů, Skalka kterým dětem říkali, co mají udělat např. Vezměte si pastelky, půjdeme malovat Sedněte si do kroužku na koberec, zahrajeme si pexeso,
svolávání typu Děti, pojďte sem apod Zařadila jsem sem také vysvětlování pravidel, úvod a závěr lekce. V úvodu učitel většinou zrekapituloval, co se dělo v minulé hodině a připomněl dětem, co se měly naučit. V závěru hodiny jim pak dal instrukce, co se mají naučit Jarov na příště a co je potřeba, aby si doma s rodiči zopakovaly. V tabulce č. a grafu č. je uvedena relativní četnost metody slovní instruktáže v rámci lekcí anglického jazyka v mateřské škole. V největším zastoupení se metody slovní instruktáže vyskytovala v lekcích p. učitele Adama Na základě svého pozorování a některých předchozích výsledků jsem schopna vyvodit závěr, proč tomu tak je. anglických školek Malešic Vzhledem k tomu, že v lekcích pana učitele Adama panovala poměrně uvolněná atmosféra, dalo mu větší množství práce zorganizovat děti instalatéři v Praze 3 Malešicích