mají určité učební problémy, nebo s dětmi, které vyrůstají v nepodnětném rodinném prostředí. Výuka skupinová O skupinové výuce jsem anglickým školkám Horních Počernic se již zmiňovala v rámci kapitoly věnované skupinové činnosti. Nyní ji však popíšu, jakožto organizační formu výuky. Průcha tvrdí, že skupinová výuka se využívá jako způsob pro překonání jednotvárných výukových postupů a pasivity žáků, jimiž se vyznačuje anglické školky Horní Počernice hromadná výuka. Vališová a Kasíková řadí skupinové vyučování k progresivním formám výuky. Zároveň podotýkají, že ačkoliv je u Praha 20 nás skupinovým formám výuky věnována pozornost již více než padesát let, nelze říci, že bychom se s nimi ve školách mohli běžně Chvaly setkat. Podle Průchy je pro skupinovou výuku charakteristická dělba práce, vzájemná spolupráce žáků, schopnost navzájem si pomáhat a zároveň dohromady nést odpovědnost za výsledek práce. Tento názor zastává i Jaques který říká, že skupinová práce umožňuje žákům vyjádřit se k tématu a vytvořit si bližší vazbu s učitelem, než jak je tomu u klasických vyučovacích metod. Navíc skupinová výuka rozvíjí schopnost naslouchat druhým, schopnost umět vyjádřit svoje nápady a přesvědčit ostatní členy skupiny o správnosti svých domněnek. V rámci skupinové výuky zkrátka probíhá skupinová spolupráce. Aby mohla skupinová výuka probíhat, musí se nejprve žáci do skupin rozdělit. Podle Kotrby a Laciny může být rozdělení do skupin náhodné nebo cílené. Při náhodném rozdělování jde pouze o to, aby
byli žáci rozděleni pro výkon nějaké činnosti do menších celků. Učitel je může rozdělit podle abecedy, podle velikosti, podle barvy triček apod. Možností je celá řada, Kotrba a Lacina některé z nich uvádějí. Naopak cílené dělení do skupin je již složitější proces. Učitel se musí snažit vytvořit skupiny tak, aby byly pokud možno co nejvyváženější a to jak po stránce vědomostní, tak i po stránce komunikačních dovedností a inovačního myšlení. Další výhodu skupinové výuky zmiňuje Petty který podotýká, že někteří Praha 14 žáci jsou nesmělí a před třídou raději dobrovolně nevystupují. Pro tyto žáky může být skupinová výuka velmi přínosná, jelikož jazykovými školami v Praze 9 Horních Počernicích