ať pro výuku zvolí jakoukoliv činnost, ve které je používán jazyk, kterému vyučuje, bude tato činnost pro žáky vždy přínosem. Hra se mu tedy v tomto případě jeví jako ideální metoda, jelikož v lidech podněcuje touhu komunikovat. Folerová dodává, že pro dítě není dostatečnou motivací k učení se cizímu jazyku fakt, že bude umět tímto jazykem hovořit. V rámci hry si pak dítě snadno zopakuje a upevní nabyté znalosti, a to bez ohledu na to, zda hraje každou hodinu jiné hry, či stále ty stejné. Autorka však dále upozorňuje, že ačkoliv anglické školce Čakovic děti chtějí často hrát tytéž hry dokola, učitel by měl čas od času zařadit hry nové. Některé z her, které jsem v rámci výzkumného anglickými školkami Čakovicemi šetření pozorovala, měly charakter soutěže, proto se zde o metodě soutěže zmíním. Jak uvádí Vališová a Kasíková soutěž se od hry odlišuje. Zatímco účelem hry je hra sama osobě resp. činnost, která v rámci hry probíhá, cílem soutěže je především určit pořadí Praha 18 soutěžících podle toho, jakých výsledků dosáhli. Za účel soutěže tedy můžeme považovat dosažení nějakého umístění. Vališová a Kasíková však dále upozorňují, že je třeba dbát na to, aby hry v rámci výuky měly konkrétní pedagogický cíl. Dle Maňáka by se tedy učitel měl snažit o to, aby hra byla přirozeně propojena s učením. Hra ve výuce nemůže být bez cíle, protože jako veškerý edukační proces vůbec by měla přispívat rozvoji sociálních, kognitivních, kreativních, tělesných, volních a estetických kompetencí žáků. Nouzov
Maňák, s. V případě, že by tento cíl hra postrádala, účel hry, jakožto vyučovací metody by zůstal podle Vališové a Kasíkové nenaplněn a celý proces by byl pouze ztrátou času. Jak jsem již uvedla, metodu hry považuji pro svoji práci za velmi důležitou a četnost anglické školky Čakovice jejího používání při výuce cizích jazyků v mateřských školách budu zkoumat v rámci empirické části práce. Při popisu výukových metod jsem se řídila rozdělením, které uvádí Petty Zároveň jsem však upozornila, že se zde nebudu všemi metodami podrobně zabývat, Praha 19 jelikož se přímo nevztahují k předmětu mé práce. Zbývající metody, o kterých Petty hovoří, tedy pouze vyjmenuji. Jsou to následující metody umění ukazovat, hry a simulační hry aktivní učební metody, umění vysvětlovat, semináře, projekty a samostatná práce, kompozice, Čakovicích angličtina ve školce metoda objevování a řízeného objevování, tvořivost a vynalézavost, učení z textu a vyhledávání informací, učení pro zapamatování, čakovický pražský plavání kojenců