ještě zkoumání událostí, rolí a vztahů. V souladu s klasifikací R.E. Stakea má výzkum podobu kolektivní případové studie, kde se jedná o hloubkové zkoumání a komparace nejméně dvou případů. Protože se výzkum omezuje pouze na úzký okruh případů, analýza získaných dat anglické školky Bílá Hora je podle Milese a Hubermana orientována na případ, ne na proměnné, jak je tomu u druhého typu. Tento způsob analýzy umožnil zaměřit se a Bílá Hora najít konkrétní, specifické konfigurace v tomto menším počtu výzkumných vzorků. Podrobnost a hloubka získaných informací se odvíjela od ochoty rodičů jednotlivých rodin odhalit své soukromí a sdělit různé informace týkající se rodiny jako celku, ale také jejich dětí a jich samotných. Jména dětí, která jsou v jednotlivých kazuistikách zahrnuta, byla změněna. Data, která se podařilo do studie každého z případů nashromáždit, byla získána pomocí různých dalších většinou kvalitativních technik, jako jsou rozhovory a pozorování. anglickou školku Bílou Horu Kvalitativní rozhovor, který byl veden v každé z rodin, jsem založila na dotazníku E. Harding Esch a P.Riley který byl pro účely výzkumného projektu modifikován a následně použit pro objasnění situace jednotlivých bilingvních rodin a jejich specifik. Tento konkrétní rozhovor byl, Vypich i když někdy v přítomnosti jejich dětí, veden pouze s rodiči, a to především proto, že se práce zaměřuje na děti předškolního věku, které by ještě nebyly schopny odpovědět na většinu otázek. Jelikož byl v rozhovoru použit typ polostrukturovaného dotazování, tyto
otázky sloužily spíše jako osnova, z důvodů poskytnutí respondentům otevřený prostor pro jejich vlastní vyprávění a postřehy. Podle