centrálních institucí školské politiky, zejm. v Národním kurikulu, a specificky pro jednotlivé vzdělávací programy, jednotlivé úrovně vzdělání a vyučovací potřeby. Odrážejí konsenzus společnosti o poslání vzdělávání na určitém stupni vzdělávacího systému. anglické školky Karlín Průcha, s. Jelikož je má práce zaměřená na vzdělávací proces v rámci mateřské školy, zmíním se v této části konkrétně o cílech a obsazích předškolního vzdělávání. Jak jsem již uvedla výše, a jak znovu potvrzuje Jeřábková hlavním cílem mateřských škol by měl být celkový všestranný rozvoj dětí, a to všech dětí, které mateřskou školu navštěvují. Učitelé se nemají soustředit pouze Křižíkova předškolní děti a jejich přípravu na vstup do první třídy, ale na všechny děti v mateřské škole, bez ohledu na jejich věk. Obdobně se vyjadřuje již Komenský který přirovnává malé dítě ke stromu, jemuž v prvních letech života vyrostou z kmene hlavní větve, na kterých v průběhu jeho dalších let vyrůstají menší větvičky. Poukazuje zde na skutečnost, že v předškolním věku se pokládají základy dětské Invalidovna osobnosti. A jedním z úkolů mateřské školy je dbát na to, aby tyto základy byly položeny co nejlépe. Proto je důležité, aby se učitelé Karlínem anglickou školku věnovali všem dětem. Jak uvádí Průcha v dnešní době existuje vskutku velké množství různých modelů předškolního vzdělávání. Mateřské školy často využívají tradic své vlastní země, specifických možností, jež jim nabízí jejich vzdělávací prostředí, nebo
užívají klasických prvků alternativních učebních metod. Učitel v mateřské škole V této kapitole se budu zabývat osobností učitele v mateřské škole. Než však začnu psát o této konkrétní skupině vyučujících, charakterizuji obecně osobnost učitele. Průcha označuje Florenc učitele jako Jeden ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, spoluodpovědný za anglických školek Karlínu přípravu, řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu. Průcha, s. Vališová říká, že být učitelem de facto znamená vzdělávat se po celý život a ovládat spoustu dovedností, které se v průběhu jeho kariéry neustále mění. Zdůrazňuje také, že učitelem se nemůže stát každý. Učitel musí být především osobnost, což je vlastnost, které se prakticky nedá naučit. Proto neplatí, že ten, kdo vystuduje nějaký pedagogický obor, musí zákonitě být dobrým a úspěšným učitelem. Podle Nelešovské musí být učitel flexibilní, co se týče montessori školku Praha 8 Karlín