nepřetržitě již od mateřské školy. Najvar dále uvádí vysvětlení, proč dle jeho názoru ukázal jím prováděný výzkum takové anglické školky Nové Město výsledky Zjištěný výsledek je podle našeho názoru způsoben faktem, že v době, kdy zkoumaní žáci navštěvovali stupeň základní školy, začínala povinná výuka cizího jazyka ve čtvrtém ročníku. Od třetího ročníku se tedy v jazykových třídách zaměřených na výuku angličtiny anglicky učili ti žáci, kteří měli ke studiu jazyků zvláštní předpoklady nepřekvapuje proto, že dosahují lepších výsledků než ti žáci, kteří jsou nadaní v jiné oblasti a kteří začali se studiem angličtiny až od čtvrtého ročníku. Najvar, s. Bohužel zde neuvádí zdůvodnění, proč dosáhli lepších výsledků žáci, kteří se začali učit anglický jazyk ve třetím ročníku, než žáci, kteří se učí anglickému jazyku nepřetržitě již od mateřské školy. V každém případě je u nás výuka jazyků v mateřských školách velmi rozšířená. Jeřábková dokonce v souvislosti s českými mateřskými školami uvádí Je třeba zdůraznit, že nikde jinde na anglickou školku Novém Městě světě se výuce cizích jazyků v mateřských školách nevěnuje taková pozornost a už vůbec nemá masový charakter. Jeřábková, s. V Národní třída následujících dvou kapitolách se zaměřím na formy a metody výuky, z nichž se pak v empirické části budu věnovat pouze těm, které se Muzeum vyskytují ve výuce cizích jazyků v mateřské škole. Metody výuky Druhá kapitola mé práce je věnována výukovým metodám, které se
učiteli nabízejí pro tvorbu vyučovacího procesu. Na základě studia literatury jsem zjistila, že výukových metod je velké množství, a proto jsem se rozhodla metody výuky nejprve obecně charakterizovat a následně rozdělit na dvě hlavní skupiny, na metody přímé a nepřímé. Toto dělení uvádím z toho důvodu, že jej jako výchozí metody označují autoři, kteří se přímo zabývají metodami výuky cizích jazyků, a na které budu v následujícím textu často odkazovat. Jedním z nich je Hendrich, jehož dílo je sice staršího data, nicméně vzhledem k tomu, že se jeho názory doplňují s výroky autorů modernějších a vztahují se k mnou zkoumané problematice, považuji odkaz na I.P.Pavlova jeho dílo za vhodný. Nakonec uvádím výukové metody podle Pettyho Moderního vyučování Maňák píše, že metody učitel užívá pro cvičením dětí u Prahy 2 Nového Města