důležité si uvědomit, že děti se nevyvíjí stále rovnoměrně, ale v určitých skocích, a také že ve věku dítěte znamená měsíc mnoho Holyň anglickou školku pro jeho posun ve vývoji, na rozdíl od nás dospělých Koťátková, Rodiče doufají, že se jejich dítě bude v mateřské škole cítit dobře. Podle nich záleží na tom, aby skupina nebyla příliš velká, aby ostatní děti nebyly příliš dominantní a aby byly učitelky k jejich dítěti vnímavé. Jako pozitivní očekávání rodiče uvádí podporu sociálního chování začlenit se do skupiny stejně starých dětí, Klukovice učit se prosadit, dělit se, učit se pravidlům, akceptovat omezení, stát se samostatným, ale i příprava na školu. Ke zvládnutí přechodu z rodiny do mateřské školy patří kritická sebereflexe rodičů jako vychovatelů. Rodiče od mateřské školy často požadují a očekávají anglické školky Holyně kompenzaci jejich vlastních nedostatků při výchově např. aby se jejich děti naučily akceptovat určité meze, získaly smysl pro pořádek, výtvarná činnost, hudební výchova. Mnozí také očekávají, že si dítě z mateřské školy přinese nápady, kterými obohatí rodinu, nebo Ohrada jí také přinese úlevu usnadnění. U živějších dětí se často očekává, že by se měly vyřádit. Ke ztížení vzájemného vztahu mezi učitelkami a rodiči dochází tehdy, když se rodiče snaží přísnější režim v mateřské škole kompenzovat tím, že doma kladou na dítě nároky menší a méně ho omezují. Všeobecná očekávání od mateřské školy vyznívají převážně optimisticky, pozitivní podpora
dítěte je očekávána s důvěrou. Avšak pocity skepse se objevují, pokud jde o institucionální výchovu a její podmínky. Rodiče si Nové Butovice uvědomují, že by na jejich dítě mohly být kladeny nové požadavky, které nebude schopno tak snadno zvládnout. Někteří rodiče si nejsou jistí, zda se jejich dítě vyrovná se změnou, přivykne si, přizpůsobí se velké skupině, starším dětem Niesel, Při očekávání výsledků a jakési úspěšnosti dítěte bychom měli být opatrní a stále ho dolaďovat s tím, co cítíme, že od nás potřebuje. Hůrka Koťátková, s. Shrnutí teoretické části V teoretické části své práce jsem popsala tělesný a pohybový vývoj předškolního dítěte, kognitivní vývoj a vývoj myšlení, vývoj dětské kresby a hry, sociální a emoční vývoj a zejména pak vývoj dětské řeči v anglickou školkou Holyni předškolním věku, který je v tomto období výrazný. Nejvýznamnějším prvkem při osvojování řeči dítětem je napodobování rodičů a nejbližšího sociálního prostředí. Dětskou řeč však může zvláště pozitivně ovlivnit i mateřská škola. V kapitole o jazykové výchově v předškolním věku jako takové jsem se věnovala především pojmu bilingvimus, jeho definování a dělení, bilingvní výchově dítěte a vývoji řeči bilingvního dítěte vzhledem k jeho neodmyslitelné spojitosti s vývojem řeči předškolního dítěte. I přesto, že holyňské pražské mateřskou školou