omezenou příležitost procvičit jazyk mimo školu, a také nemají okamžitou potřebu a motivaci použít anglický jazyk v běžném životě. Na Luka druhé straně jak rodiče, tak učitelé si uvědomují výhody znalosti anglického jazyka a mnohé vlády se rozhodují pro uvedení jazyka do primárních učebních plánů. Představení nového jazyka dětem nabízí rozšíření jejich horizontů a vzbudí jejich zvědavost a zájem o tento jazyk. Vhodný věk dětí pro seznamování s anglickým jazykem Mertin a Gillernová uvádí, že z praktických i teoretických zkušeností, došli k závěru, že pokud jsou děti správně nastartovány, neexistuje důvod proč s výukou anglického jazyka nezačít již v mateřské škole. Domnívají se, že vhodný věk dítěte pro zahájení výuky cizího jazyka je kolem pátého roku. Autoři kladou důraz na to, že při seznamování dětí s cizím jazykem hraje významnou roli stupeň jazykového vývoje dítěte. Ve věku kolem pěti let se mateřský jazyk stal anglické školky Řeporyje pro dítě základním prostředkem pro dorozumívání, uspokojování jeho potřeb a vyjadřování jeho přání. Dítě má dostatečnou slovní zásobu v českém jazyce, dokáže téměř správně vyslovovat. Pokud neovládá mateřský jazyk z důvodu malé slovní zásoby nebo logopedických vad, lze doporučit rodičům, aby s jazykem počkali na pozdější věk dítěte. Pro dítě při vstupu do základní školy je anglické školky Řeporyje prioritou, aby dobře vyslovovalo a aktivity před vstupem do základní školy zaměřilo k tomuto náročnému úkolu. I podle názorů dalších Ohrada
odborníku věk kolem pátého roku je považován za mimořádně příznivou etapu pro seznamování s cizím jazykem. Důvodem je též typická spontánnost projevu dětí, většinou absence zábran a kontroly. Z hlediska rozvoje jazykových schopností dítěte je tato etapa neopakovatelná. anglická školka Řeporyjemi Je pro ni typická mimořádná citlivost na běžné i specifické jazykové podněty. Tato schopnost se s postupujícím věkem nezdokonaluje, ale řeporyjská pražská účetní