pro tuto práci je mateřský jazyk. Mateřský jazyk Průcha charakterizuje jako jazyk příslušníků určitého etnického společenství. Tento Radlická jazyk si osvojují děti především prostřednictvím verbální komunikace s rodiči, vrstevníky aj. K mateřskému jazyku je nutné uvést definici cizího jazyka. Průcha upozorňuje, že cizí jazyk je odlišný od mateřského jazyka příslušníku určitého jazykového anglické školky Radlice společenství. Některé cizí jazyky se stávají světovým jazykem. Dalším pedagogickým pojmem, který je nutno zmínit je vyučovací metoda. Vyučovací metoda je, jak Průcha uvádí, postup, cesta, způsob vyučování. Tento postup charakterizuje činnost učitele, který vede žáka k dosažení stanovených vzdělávacích cílů. Hlavními aktéry ve výuce jsou žák a učitel. Průcha popisuje žáka jako člověka, který se anglické školky Radlice nachází v roli vyučovaného subjektu, bez ohledu na věk. Dále uvádí, že žákem může být dítě, adolescent i dospělý. Další důležitou osobou je učitel. Průcha uvádí, že učitel je jeden ze základních činitelů vzdělávacího procesu, profesionálně Smíchovské nádraží kvalifikovaný pracovník spoluodpovědný za přípravu, za řízení, organizaci a výsledky tohoto procesu. Jedná li se o cizí jazyk v procesu edukace, často zastupuje roli učitele lektor. Lektor je podle Pedagogického slovníku pedagogický pracovník zejména vysoké školy, vyučující např. cizí jazyk. Lektor je také definován jako odborník řídící a realizující různé formy vzdělávání dospělých. Rámcový
vzdělávací program Předškolní vzdělávání Předškolní vzdělávání se maximálně přizpůsobuje vývojovým fyziologickým, kognitivním, sociálním a emocionálním potřebám dětí této věkové skupiny a dbá, aby tato vývojová specifika byla při vzdělávání anglických školkách Radlic dětí v plné míře respektována. Dítěti předškolního věku by mělo být nabídnuto vyhovující vzdělávací prostředí, ve kterém se Zlíchov bude cítit bezpečně. Toto prostředí musí být pro dítě zajímavé, podnětné a obsahově podmětné. Vzdělávání by mělo vyhovovat i individuálním a specifickým potřebám dítěte. Pedagog by měl každému dítěti individuálně poskytnout pomoc a podporu. Významnou roli v procesu učení sehrává spontánní sociální učení, založené na principu přirozené nápodoby. Proto je třeba ve všech činnostech a