při čemž hlavní technikou tohoto šetření byl dotazník, sestavený autorkou práce. Tento dotazník obsahuje uzavřených otázek, polootevřené otázky a otázku otevřenou. Vyhodnocení tohoto šetření je uvedeno přehledně v tabulkách a v grafech, které ukazují kolikrát Blatiny byla daná možnost odpovědi uvedena a kolik respondentů tuto možnost uvedlo. V rámci výzkumného šetření a na základě uvedených dílčích cílů byly stanoveny následující hypotézy Zájem o výuku anglického jazyka u dětí předškolního věku je větší než v minulých letech. Děti se anglicky ve Valašském Meziříčí učí s pomocí nových světových metod. Rodiče jsou toho názoru, že dítě, které se učilo v předškolním věku anglický jazyk, má náskok na základní škole před dětmi, které tuto výuku neabsolvovaly. Rodiče zastávají názor, že Praha 17 znalost anglického jazyka je důležitá pro budoucnost dětí. Charakter zkoumaného vzorku Empirická část byla realizována ve dvou mateřských školách a jedné základní škole v deváté třídě. Všechny tyto tři školy se nacházejí ve městě Valašské Meziříčí. Na počátku anglických školek Zličína tohoto výzkumného šetření bylo osloveno rodičů, kteří mají děti v mateřských školách a rodičů, kteří mají děti už školního věku. Návratnost dotazníků z mateřských škol byla dotazníků tj. a ze základní školy dotazníků tj. Analýza dotazníkového šetření anglickým školkám Zličínu Analýzu šetření jsem rozdělila na tři skupiny, ve kterých rozebírám jednotlivé odpovědi respondentů. č. Věk dítěte Z celkového počtu
respondentů, kteří mají dítě předškolního, zodpovědělo dotazník rodičů tj. Z celkového počtu respondentů, kteří mají dítě anglické školky Zličín školního věku, zodpovědělo dotazník rodičů tj. Z uvedeného výsledku vyplývá, že návratnost dotazníků byla větší u respondentů Lužiny majících dítě v předškolním věku. Jelikož šetření probíhala u dvou skupin rodičů, je nutno tuto analýzu rozdělit rovněž na dvě Díky tomu, že ne všichni respondenti odpověděli, že se jejich dítě učí anglický jazyk, celkový počet respondentů pro můj výzkum se Luka snížil na celkový počet tj. a ne respondenti, kteří zodpověděli dotazník. Z výzkumného šetření vyplývá, že z respondentů majících dítě předškolního věku, tj. respondentů nedává své dítě na výuku anglického jazyka a tj. respondentů dává své dítě na výuku