důležitou součástí kolonií a politických organizací. Kromě těchto faktorů stojí za zmínku i obchodní, vědecké a technologické důvody. Hornberger, Francois Grosjean poukazuje na skutečnost, že i věk a pohlaví mohou být jedním z faktorů, proč se lidé stávají anglické školky Křeslice dvojjazyčnými, třeba manželky přistěhovalců z Turecka nebo Portugalska žijící v Německu se velmi zřídka učí německy, ale jejich Praha 22 manželé musejí získat nějaké znalosti jazyka z pracovních důvodů. Grosjean, Důvody, jak a proč se lidé stávají bilingvními, tedy byly a jsou velmi rozmanité. Tato kapitola nám ukazuje, že se rozhodně nejedná o novodobý fenomén, ale o jev starý jako lidstvo samo. Empirická část práce Metodologie Metodologie výzkumu je založena na kvalitativním přístupu, mezi jehož základní techniky, které byly využity při šetření, patří kazuistika Je první z metod využitých v tomto kvalitativním výzkumu. Podle pedagogického lexikonu je její charakteristika Kateřinky tato Kazuistika nebo též případová studie patří mezi výzkumné metody a zabývá se popisem jednotlivých případů, např. vznikem, Křeslice anglickým školkám průběhem a vyléčením duševní choroby apod. Stejně jako jedince se může kazuistika týkat i skupiny lidí či instituce. Slouží jako pomoc a srovnání pro podobné případy. Hartl, Hartlová, s. Metoda kazuistiky bude využita z důvodu získání informací o respondentech, před zahájením dalších výzkumných metod. rozhovor Rozhovor neboli také interview je další z kvalitativních metod využitých při výzkumu.
Jedná se o jednu z nejpoužívanějších výzkumných metod, která je většinou realizována přímým kontaktem mezi tím, kdo výzkum provádí, a zkoumanou osobou. Je dopředu plánovaný a kladou se při něm otázky, na které zkoumaná osoba odpovídá. Během rozhovoru je možno zjistit