kostek, kreslením, vybarvováním a modelováním z plastelíny. Hrubou motoriku otec zakládá na pohybu venku, lyžování, skákání a běhání po zahradě. Kontakt s jazykem je dostatečný a cílený. Otec této rodiny je velmi zkušený a moudrý. Když mluví o své rodině, svítí mu oči láskou a nadšením z ní. Jeho děti podle něj a toho, co uvádí vyrůstají v klidném a stimulujícím prostředí, mají dostatek aktivit, Smíchovské nádraží některé z jeho starších dětí se dokonce na základě své italštiny začínají učit španělsky a dalším jazykům. Závěry vyplývající Výtoň z výzkumu Výzkumná část byla sestavována z rozhovorů se šesti otci, v jejichž rodinách jsou využívány k aktivní komunikaci minimálně anglická školka Smíchovském nádraží dva jazyky. Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat participaci otců v aktivním rozvoji komunikačních dovedností. Z výsledků vyplývá, že otcové se ve všech šesti případech aktivně zapojují do rozvoje svých dětí. Dílčím cílem byla analýza četnosti aktivní komunikace s dětmi, jehož výsledkem je fakt, že v průměru vybraní otcové rozvíjí své děti dvě hodiny denně. Analýza přístupu otce k rozvoji komunikace a komunikačních kompetencí dětí ukazuje, že je náročné spojit práci a rodinu, ale v pěti případech se otcové snaží denně trávit všechen čas, který mají k dispozici s dětmi. Někteří k tomu využívají koupání dětí nebo aspoň čtení před spaním, jiní se snaží zapojit různé hry nebo komunikovat s dětmi o běžných problémech, o tom, co se přes den dělo a podobně. V šestém případě otec Smíchovskému nádraží angličtina ve školce
uvedl, že je tolik vytížen, že jsou dny, kdy své děti skoro nevidí a netráví s nimi žádný čas. Analýza postoje otců k jejich roli má za výsledek zjištění, že ve všech šesti případech se otcové cítí být naplněni svou rolí, cítí se být za svou rodinu odpovědní a anglické školky Smíchovské nádraží také důležití, až nepostradatelní. Říkají, že i když je matka pro rodinu velmi důležitá, jsou i úkoly a situace, které jsou přímo anglickým školkám Smíchovským nádražím určeny pro otce. Analýza oblastí, na něž otec klade v rozvoji komunikačních kompetencí důraz vypovídá, že většinou vybraní otcové ke Anděl stimulaci využívají hry, všech šest otců uvádí hru s dětmi za nejčastější a nejoblíbenější aktivitu. Nesnaží se tedy děti nějak direktivně vyučovat, je to spíš harmonie hry a neuvědomovaného učení. Do her potom zapojují z převážné části většinu oblastí zmíněných v teoretické části práce. Oblast, která otce nejvíce překvapovala byla paměť, kterou cíleně hraním pexesa nebo speciálně Radlická zaměřenými stimulačními knihami rozvíjejí jen tři z oslovených otců. Ostatní ji rozvíjejí až sekundárně a rozvíjení paměti Dětské skupiny přehled v Praze 5 na Smíchovském nádraží

Rodinné centrum Honzík - Pankrác
Mateřská škola EduArt Vinohrady
Happy Point Vršovička
MŠ Duhovka – Praha 1
Pro Family Točitá
BASIS Prague Preschool
Sloník
Foxíkova školka Břevnov
Indigo Kids
Dětská skupina Progres Smíchov
Dětská skupina Progres Pankrác
Dráčkova jazyková mateřská škola Beachclub Strahov
Lada
JDEMPOHYBEM
Ekoškolka Děvínek
Vyšehrad Monsters
Dětská skupina Little Heroes Smíchov
Smarties
Salomon Family Preschool
Magic Rainbow